Considerations To Know About دیابت کودک

Wiki Article

دیابت تیپ دو معمولا بزرگسالان را درگیر می‌کند هرچند که در کودکان هم شایع است، اما دیابت نوع یک بیشتر در کودکان و نوجوانان مشاهده می‌شود، اما در هر سنی احتمال ابتلا دارد.

تشنگی زیاد، تکرر ادرار و کاهش وزن از جمله نشانه‌های دیابت تیپ دو است.

تشنگی بیشتر می تواند علائم دیگری مانند تکرر ادرار ، احساس گرسنگی غیرمعمول ، خشکی دهان و افزایش یا کاهش وزن را همراه داشته باشد.

تشخیص 

لوزالمعده، هورمونی به نام انسولین تولید می‌کند که به عنوان کلیدی عمل می‌کند که اجازه می‌دهد قند خون وارد سلول‌های بدن شود تا آنها بتوانند از آن برای انرژی استفاده کنند.

این داروها با متوقف کردن جذب گلوکز در کلیه ها ، ادرار کردن برخی از آنها را امکان پذیر می کند.

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداتشی درمانی تهران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی راستینه است بازنشر مطالب فقط با ذکر نام و لینک مستقیم مجاز است

درنتیجه سرعت بهبود زخم ها ضعیف می شود و حتی ممکن است به گانگرن (قانقاریا) منجر شود. این عارضه حتی ممکن است به قطع عضو منجر شود.

اگر قادر به تشخیص علائم و نشانه‌های بیماری باشید، می‌توانید به کودک کمک کنید تا بیماری وی شناسایی شود، در نتیجه شانس بیشتری در کنترل این بیماری خواهید داشت.

سید اسلام کریمی گفت: ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ در ۷:۴۸ ب٫ظ سلام دکتر جان من دیابت نوع دو دارم تکرار ادرار دارم و کلیه هام زیاد درد میگیره و قندم که بالا می‌رود گلوم مثل بغض میگیره دارو زیپ مت ۵۰و۵۰۰استفاده میکنم و آتورواستاتین ۲۰همیشه درد دارم

سپس یک محلول قندی به get more info بیمار داده می‌شود و سه نمونه خونی با فاصله یک ساعت از بیمار گرفته می‌شود. نتیجه بیشتر از ۲۰۰ میلی‌گرم یعنی قند خون فرد بالا است.

مطالعه ای جدید نشان می دهد که افسردگی در افراد مبتلا به سرطان، رایج است، هر چند اغلب نادیده گرفته می شود.

انجام فعالیت‌های ورزشی به ‌صورت منظم جهت حفظ تناسب اندام و وزن مناسب

با گذشت زمان ، پانکراس میزان انسولین تولید شده را کاهش می دهد.

Report this wiki page